Servicii complete de SSM si PSI
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.
Evaluarea riscurilor de sănătate și securitate în muncă și măsurile care trebuiesc luate pentru prevenire
Conform Legii 319/2006 a securitatii muncii, angajatorul are obligatia sa realizeze si sa fie în posesia unei evaluari a riscurilor pentru securitatea si sanatatea în munca, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.
Obligativitatea evaluării riscurilor a fost introdusă prin Legea nr. 319/2006, a Securității și Sănătății în Muncă. Conform acesteia, angajatorul are obligația să evalueze riscurile, să dețină un dosar de evaluare a riscurilor și să întocmească un plan de prevenire și protecție pentru unitatea în care angajații săi își desfășoară activitatea.
Evaluările de risc se efectuează de către un Expert în Securitate și Sănătate în Muncă. Expertul trebuie să aibă, conform legii, nivelul superior de pregătire în domeniul SSM. Evaluarea trebuie să fie realizată pentru fiecare componentă a sistemului de muncă:
Mijloace de producție;
Sarcina de muncă;
Mediul de muncă;
Acțiuni greșite, omisiuni.
Evaluarea nivelului de risc de accidentare şi îmbolnăvire profesională constă în identificarea pericolelor, evaluarea şi controlul riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională pentru fiecare post de lucru din cadrul companiei dumneavoastră.
Evaluarea oferă posibilitatea cunoaşterii situaţiei reale de la fiecare loc de muncă din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă şi luarea măsurilor necesare pentru a preveni accidentele de muncă şi implicit pentru a elimina toate cheltuielile legate de producerea acestora, ceea ce implică: